Re: [MOEDE] Mødeide: forbrug.dk og IP queueing

> Forbrug.dk er netop gået i luften. Jeg har været ret tæt inde i den
> tekniske del af processen i de sidste 6 mdr og kan fortælle om, hvad vi
> gjorde - og delvis hvorfor vi gjorde. Underoverskrifterne er: Skift af CMS
> og sammenflytning af web-steder.
>
> Til gengæld ved jeg ikke ret meget om trafikprioritering. Så jeg ville
> gerne have et foredrag om IP-queueing (eller hvad det nu hedder, når man
> gerne vil prioritere interaktiv SSH højere end HTTP højere end SMTP højere
> end non-interaktiv SSH højere end FTP højere end NNTP). Hvem kender noget
> til det?

> [...]

Jeg har selv siddet og rodet lidt med QoS og har fået det til at fungere
nogenlunde. Jeg har ikke fuldstændig styr på alle aspekterne i det, så det
ville være at holde folk for nar hvis jeg stillede op til et foredrag. Du
kan til gengæld læse mit svar til Michael Schmidt på:

http://www.sslug.dk/emailarkiv/teknik/2004_04/msg00123.utf8.html

Det giver en smule indsigt i hvilke muligheder der er.

/kallenberg