Re: [MOEDE] Foredrag ønskes: Software suspend

On Sun, 29 Apr 2001, Peter Toft wrote:

> Øhhh er det ikke hvad vi kan i dag på laptops.

Sådan her har jeg forstået det:

standby - lukker for din harddisk, typisk, og dit display. Alle
          andre enheder kører videre. Kan måske køre 7-8 timer på
          batteri.

suspend - lukker for alt, pånær din ram og realtime clock. Sætter CPU'en
          i sleepmode. Kan måske køre 1-2 dage på den måde. Kan give
          problemer med f.eks. at sætte klokken når OS resumer, men
          virker generelt.

suspend til disk - skriver din ram til disk, slukker dernæst for alt, pånær
                   uret. Ved opstart, resumer BIOS, eller OS, fra det der
                   ligger på disk. Hvis din BIOS supporterer det, kan
                   det formentlig bringes til at virke med Linux. Hvis
                   ikke, så er du lidt solgt, da Linux ikke supporterer
                   resume fra disk, AFAIK. Kan køre i ugevis på batteri.

> Jeg smider låget i og så sover dyret indtil jeg åbner
> igen. Fungerer fint.

Formentlig suspend.

Mads

The only way to truely protect your data is to grind up your hard drive
into powder, magnetize it all, then heat it into a liquid. Cool and grind
it up again, scatter it into the wind, and just HOPE entropy does the
rest.
                       - ./ comment on network security