Re: [MOEDE] 8. maj-mødet...

David Darville <sslug@sslug> writes:

> Jeg har på et tidspunk lovet at snakke om hvordan man kan benytte
> SSL under perl, så hvis i synes kunne jeg godt snakke lidt om det

Har du det? Det lyder som noget jeg ville finde meget passende til en
egentlig halv aften (45 minutter).

Jeg er intereserret og vil egentligt heller høre dig end selv skulle
tale om screen. Så hvis Jacob ikke allerede har forberedt skulle vi
måske sætte dig på istedet?

> tage med - dvs. skal jeg også snakke noget om x.509 certifikater,
> offentlig nøgle kryptering, generel perl socker programmering og
> IP protokollen etc.

Jeg aner ikke en pind om SSL, så jeg kunne ønske mig at høre om
følgende:

 o Hvad er SSL og hvornår bruger man SSL (meget kort).
 o Begreber man skal kende (certifikater, nøgler (og hvor får man dem
   hende?))
 o SSL og Perl...

Også gå ud fra at folk kender til public key-kryptering som for
eksempel GnupG (altså ved hvad du mener når du siger offentlig og
privat nøgle).

Vil det være passende til omkring 45 minutter?

--
hash-bang-slash-bin-slash-bash