Re: [MOEDE] Re: OT (was: Møder på Kbh hovedbib . )

Keld Jørn Simonsen <sslug@sslug> writes:

> Næh, det er ikke almindeligt at "banke folk på plads", og
> udsagnet åbnede mine øjne for nogen sider af Henriks
> personlighed som jeg ikke har lagt mærke til før.

Jeg har ikke tænkt mig at give Keld bank (det kan jeg nok heller ikke),
men jeg har selvfølgelig tænkt mig fortsat at gøre Keld opmærksom på at
dørvogter er bedre end brandmur, ved enhver passende lejlighed
(dvs. primært rundt om Kelds spisebord og på HSDG-listen).
Jeg har med andre ord ikke tænkt mig at gøre andet end hvad der burde
være helt naturligt, når jeg nu mener Keld har uret.

> Vores generelle regel er at ordlisten kun er *vejledende*,
> det er helt op til den enkelte oversætter at oversætte.

Og det eneste jeg vil, er i et konkret tilfælde at overbevise en enkelt
(eller to) oversættere om at de skal ændre praksis.

> Oversættelsesarbejdet er frivilligt, men ordlisten er et mildt
> pres, og i praksis fungerer det fint.

Helt enig, men det synes jeg ikke skal afholde nogen fra at mene at det
kan blive endnu bedre og arbejde for det.

Henrik

--
Registreret Linux bruger nummer 61622
Registrer dig selv på http://counter.li.org/