Re: [MOEDE] Re: OT (was: Møder på Kbh hovedbib . )

On 11 Apr 2001, Henrik Christian Grove wrote:

> Jeg er god klar over at dørvogter ikke bliver specielt udbredt så længe
> det ikke bruges i oversættelserne, men det betyder bare at vi på et
> tidspunkt bliver nødt til at banke jer på plads, og få jer til at indse
> at dørvogter er 100 gange bedre end brandmur.

Jeg var egentlig glad for jeres ordlisteprojekt engang, men er
nu lidt bekymret over hvis det er folk med den holdning der
skal sætte sig til doms over det danske sprogs fremtid. I
mener at sprognævnet er for passive, men hvem har givet jer
retten til at dømme?

Den har i taget selv.

Anyway. Denne tråd bør flyttes til lokalelisten (som jeg ikke
følger).
--
Hanne Munkholm      -o)
                    /\        http://www.aub.dk/~luke/

Det virker på en eller anden måde absurd at det anses for god tone at sige
at "vi har sundheds/skole/social..-systemet for at give erhverslivet gode
konkurrence vilkår", mens det anses for samfundsomstyrtende at foreslå at
"erhverslivet hovedopgave er at financiere velfærdssystemer".
-- Sune Rastad Bahn