Re: [MOEDE] Re: OT (was: Møder på Kbh hovedbib .)

Hanne Munkholm <sslug@sslug> writes:

> Og hvad har din chef (ikke it chef, ham den anden) lettest ved
> at forstå?

Dørvogter! Det kan godt være at hun har hørt noget i fjernsynet om
firewalls, men hvis hun skal forstå hvad det skal gøre godt for skal jeg
alligevel bruge et par timer på at forklare det, så kan jeg nemt skifte
tale om dørvogtere.

> "Vi skal have en firewall, jeg har hørt det skulle være så
> godt. Kan du lave det?" "Ja."
>
> Eller
>
> "Vi skal have en firewall, jeg har hørt det skulle være så
> godt. Kan du lave det?" "Aner ikke hvad jeg er. Men jeg tror
> den bedste strategi er at vi får os en dørvogter."

Det er selvfølgelig et problem hvis man ikke ved hvad en firewall er,
men det tror jeg heller ikke på bliver særlig almindeligt før dørvogter
er altdominerende i pressen. Indtil da vil situationen (hvor chefen ikke
skal forstå hvad det handler om) nærmere være:

"Vi skal have en firewall, jeg har hørt det skulle være så godt. Kan du
lave det?" "Det hedder en dørvogter på dansk, men ja det kan jeg godt."

> Det nytter ikke noget at tale 100% korrekt dansk hvis ingen
> forstår hvad man siger.

I believe Jacob answered that pretty well!

Henrik

I praksis ser virkeligheden desværre sådan ud at jeg i øjeblikket ikke
kan få sat en dørvogter op fordi jeg ikke kan få ARP-stråmanden til at
virke, og det er den der skal agere dørvogter.

--
Når man kører Linux er dette også en mulighed:
   Modeline  "912x684"    64.00 912 966 1104 1232 684 699 706 734