Re: [MOEDE] Malm=f8 hyggem=f8de

On Thu, 29 Jun 2000, Hans Schou wrote:

> Ih ja, sikke grov den var.
> Det var fandens til problemer vi havde under et møderne
> hos NBI, da vi ikke kunne få den til kører 1024x768.
> Helt fint at folk måtte vente 20-30-40 minutter på
> at vi fandt på at sætte den op i 800x600.
>
> Læs hvad jeg skriver: vil du være sikker på at det virker,
> så kør 800x600.
>
> Det har intet med at være grov at gøre.
>
> </FLAME>

Du manglede en start tag.

Det er fuldstændig korrekt at det ikke er ok at folk
skal vente 40 minutter på at skidtet virker.

Men vi er på et helt andet niveau i Malmø. Der kommer
15 mennesker, vi har ingen faciliteter overhovedet, og
vi har svært nok ved at skaffe svenske
foredragsholdere. Derfor må vi strække os lidt ekstra
for at det kan lykkes med dem vi har.

Her har du en mand, som gerne vil holde foredrag for
os. Han har en laptop der kan køre 1024x768, og han har
ikke lige mulighed for at teste med en projektor.

Projektorer, derimod, har vi flere muligheder
med. F.eks. den jeg tager med, som fint kan køre
1024x768.

I dette tilfælde er det ikke ham med laptoppen du skal
skælde ud over ikke at være forberedt. Han er vores
gæst. Det er dem med projektoren - os - arrangørerne -
der skal levere varen. For det er den eneste vare vi
har - computer med projektor. Han kan f.eks. ikke vælge
at komme med overheads stedet.

Vil du have at han skal ud og købe ny laptop til
foredraget? Eller at han skal bruge f.eks. hele sin
weekend på at rode med X?

Næh vi skal, som arrangører, gøre vores bedste for at
det virker. Og virker det ikke, er det os -
arrangørerne - og ikke ham, foredragsholderen, du skal
skælde ud. Han har fortalt i god tid hvad han skal
bruge. Han har gjort sin del.

Som backup løsning skal vi helst have en anden bærbar,
med det software på han skal bruge. Min, f.eks. Som
_er_ testet med projektoren.

Men det er mit problem. Det er mig (og Patrik der er
mødeansvarlig), der skal have skældud hvis det
kikser. Ikke foredragsholderen!

BTW så gik det fint med 1024x768 i Lund sidst, så det
er da ikke hvergang det tager 40 minutter. Men ja, 40
minutter er for meget.

 --
Hanne Munkholm sslug@sslug