Re: [MOEDE] Hyggemoede 5/4

>Hvad siger Keld? Kan du den dag?
>
>Har folk lyst til at høre noget om standardisering?
>Keld du har vist lidt forskellige ting du kan fortælle
>om?

-- Stuff deleted --

>Er der interesse for det blandt Malmø-hyggemødernes
>deltagere? (I må meget gerne svare).

Jag skulle gärna höra om standardisering, jag antar att det menas
standardiseringen för att få alla distributioner att bli mer kompatibla
(http://www.linuxbase.org/).

Annat som jag skulle vara intresserad av att höra om är:

- Vad är Libs och hur fungerar de?
- ReiserFS och andra filsystem med loggning.
- Hur man får sin server/hemdator säker mot angrepp via internet.
- Hur fungerar mail i Linux, hur installerar man
QMail/Postfix/Sendmail/POP/IMAP?
- Backup av datorn.. Hur? Vilka program?
- Installation av ljudkort i Linux..
- Mini Linux, diskettstora linux-system.

/Patrik

Patrik Bengtsson
Systemutveckling / Projektering
[prestanda.com]