Re: [MOEDE] [SIKKERHED] Foreslag om hyggeaften (fwd)

On Tue, 04 Apr 2000 at 08:54:26 +0200, Peter Makholm wrote:

> dialog ja, men pĺ sslug.mřde plejer jeg at snakke foredrag og anden
> mřdearrangering. Og der er jeg mest interesseret i den ikke tekniske
> del af politiets arbejde.

Jeg er skuffet efter at have talt med Schneekloth. Han fortćller,
at deres IT-afdeling er under omstrukturering. De arbejder mest med
flyttekasser og har egentlig kun tid til foredrag pĺ politiskolen.
Der kan dog gřres undtagelser i visse tilfćlde. Derfor har han bedt
SSLUG om at sende en mail, hvor vi beskriver, hvem vi er, og hvad
vores forventninger er. Jeg er sĺ startet pĺ at formulere sĺdan en
mail. Mĺske skulle politiets deltagelse i subject udkydes.

-----

Hej Hans-Erik Schneekloth <sslug@sslug>

SSLUG er Skĺne Sjćlland Linux User Group, og bestĺr som navnet siger af
en gruppe personer med basis i Řresundsregionen og med fćlles interesse
i styresystemet Linux, som kan opfattes som en Unix variant, der kan křre
pĺ en almindelig PC. Det skal nćvnes, at de fleste internet udbydere ogsĺ
i Danmark bruger verdens mest udbredte webserver Apache. Et Unix/Linux
produkt. Vi har nu over 5200 medlemmer, og dette tal vil stige dramatisk
i den kommende tid, hvis SF's lovforslag i folketinget omhandlende
indfřrelse af Open Source Software i den offentlige sektor bliver vedtaget.
Fřrste behandling af dette lovforslag sker allerede torsdag d. 6. april,
og som stemningen er i folketinget, vil det hřjst sansynligt blive
vedtaget. Som du nok kan gennemskue, er SSLUG ikke en forening man lige
kommer uden om.

Nćrmere detaljer kan lćses pĺ http://www.sslug.dk/SSLUG.html

Jeg tror at vi internt har meget gode kapaciteter til selve det
tekniske i at spore angreb. Men det kunne vćre meget interessant at
hřre noget om politiets arbejdsgang ved en anmeldelse, det vil sige,
hvordan fĺr vi mest ud af at anmelde crackere til politiet. Og ogsĺ
gerne lidt om hvad I har af statistiker pĺ omrĺdet.

etc.

Med venlig hilsen:

--
mvh: Johnny Dann Jřrgensen | sslug@sslug

Even a unicorn can be lost in the wilderness without a guide.