Re: [MOEDE] [SIKKERHED] Foreslag om hyggeaften (fwd)

On Thu, 30 Mar 2000 at 22:18:14 +0200 (CEST), Peter Toft wrote:

> IMHO en rigtig god ide med en sikkerheds aften :))
> Hvornår kan det blive ?
>
> (Tråd videre på sslug-moede)

Flere har spurgt om, hvor man skal henvende sig, hvis man
bliver udsat for cracker angreb. I den forbindelse har jeg
haft en samtale med vice kriminal kommisær Ronald Pedersen
fra Rigspolitiets rejsehold. Jeg gav en lille beskrivelse
af SSLUG, og han var positivt indstillet for en dialog med
os. Deres IT-afdeling er delt op i flere arbejdsområder.
Jeg fik derfor at vide, at jeg først skulle tale med en
Hans-Erik Schneekloth, hvis der skal laves en aftale om
politiets deltagelse i et sikkerheds arrangement i SSLUG
regi. Desværre var hr. Schneekloth gået hjem for i dag,
men kan kontaktes i morgen tidlig. Ronald Pedersen udtrykte
stor indsigt i tolkning af f.eks log-filer for at spore
et angrebs udgangspunkt.
Nu vil jeg gerne have et modspil fra jer andre. Jeg vil
helst overlade videre kontakt/aftaler med politiet til
en af SSLUG's sikkerhed-eksperter, da jeg _IKKE_ er eks-
pert. Under alle omstændigheder anmeldes cracker angreb
i første omgang til Hans-Erik Schneekloth, hvor I så kan
aftale, hvordan log-filer etc. kan overføres til dem.

VKK. Ronald Pedersen tlf: 3314 8888 local: 5233
Pol.ass. Hans-Erik Schneekloth tlf: 3314 8888 local: 5307

--
mvh: Johnny Dann Jørgensen | sslug@sslug