cashcow

On Tue, Jun 29, 1999 at 03:43:22PM +0200, Troels Arvin wrote:

> OK. Det vil jeg meget gerne fortælle om.

Jeg kunne også gerne tænke mig at høre om Visa/Mastercard delen, hvordan
den virker.

> Jeg kan allerede nu afsløre, at man skal kontakte PBS for at få åbnet et
> hul i deres firewall.
>
> Jeg kan også afsløre, at de enkelte butikker skal have en
> indløsningsaftale med PBS, hvilket involverer en kreditvurdering - det
> kan altså tage tid.

Hvad med alternativerne? Dvs Visa/Mastercard mv?
Kan man ikke undgå PBS? I USA kører det vel altsammen på Visa/MasterCard?
hvad er omkostningerne med Visa/mastercard pr transaktion, og
etablering?

Kan man etablere et alternativ til PBS i Danmark?
Alle PC-banker som jeg kender til er gratis pr transaktion,
og også opretelse.
Hvorfor kan man ikke bare køre det som en ny PC-bank, med bedre
muligheder for at trække på kontoen? Dvs istedet for at ringe op over
et modem, så laver man direkte forbindelse med SSL over internet.
I princippet er det vel det samme hvis det sker kun i én bank.
Det er blot en overførsel mellem konti, men nu initieret via Internet.
Hvis man så lagde en clearingsaftale oven i mellem tilsluttede banker,
burde det vel kunne lade sig gøre teknisk.

Ellers kunne én bank vel kunne slå sig op på at kunne lave gratis
internet betaling hvis forhandler og kunde havde konti i den samme bank?

> En praktisk detalje:
> Er der i Symbion AV-udstyr, således at man kan projektere fra en
> notebook op på lærred? - Helst en notebook med Inetforbindelse.

DKUUG har en fremviser, og også nogle notebooks. Hvad skal
der være på den - netscape/explorer med SSL? Win95/98 eller Linux?
Stadset skal vel kunne køres som klient fra en standardopsætning
som RH6.0 eller win98.

jeg synes også omtale af jeres muligheder på det internationale marked
er interessant.

Og hvorledes integrerer man det i en web-applikation og med
ordrestyring mv.

Samt hvad er fordelene med open source udvikling til en sådan applikation.
Er der nogen planer med samarbejde omkring distribution på linux-området
fx kommer Red Hat 7.0 med CashCow eller måske SuSE?

Keld