Re: [MOEDE] Oplæg om CashCow

Troels Arvin wrote:

> Jeg kan også afsløre, at de enkelte butikker skal have en
> indløsningsaftale med PBS, hvilket involverer en kreditvurdering - det
> kan altså tage tid.

Jeg ringer altså til PBS og beder om en formular. Den får jeg så
tilsendt, udfylder den og sender den tilbage med en masse oplysninger
om mine økonomiske forhold. De skal vel også have min servers IP-nr?
Så gransker de min ansøgning i lang tid, f.eks. 2 måneder, og så
får jeg en konto-kode som jeg taster ind i min CashCow.
Nu kan jeg så gå igang.

Med den udemærkede demo du har lavet i PHP (med danske variabel
navne ;-) kan folk betale mig penge.
En donor går i fælden og donere mig kr. 2,- ved at taste sit
DanKort konto nummer ind og ikke andet. Min server snakker med
PBS og der bliver sagt OK, og så beder jeg PBS overfører pengene
til min konto. Til dækning af udviklingsomkostningerne ved SET skal
donoren betale 0,15% + kr. 1,95 i gebyr så det i alt bliver kr. ~4.

Dagen efter kan jeg så hæve de to kroner.

Under test af systemet betaler jeg en bunke penge til PBS. 2 kr
pr gang jeg prøver.

Hvis jeg finder en DanKort-bon ved en kontant-automat, så kan jeg
bruge kontonummret fra den til at betale med.

Er det sådan det er?

> En praktisk detalje:
> Er der i Symbion AV-udstyr, således at man kan projektere fra en
> notebook op på lærred? - Helst en notebook med Inetforbindelse.

Jeg har en bærbar med mobil-modem. Vi plejer at kunne låne
en AV-dims ad DKUUG.

--
best regards