DRM kryptering?

Hejsa

Jeg har et problem en epub fil.
Jeg har købt en epub bog, som har DRM. Jeg kan sagtens læse den på min android mobil (f.eks. med ebogslæseren Aldiko og Adobe DRM), men på min tablet (en HP Touchpad med WebOS), har jeg ikke mulighed for at læse DRM-krypterede bøger. Hvad er mulighederne for at kunne fjerne en sådan kryptering, og findes der redskaber i linux/Ubuntu (eller Windows for den sags skyld), som kan klare det? Med hensyn til krypterede dvd'er er det vel stadig sådan, at man må bryde krypteringen af egne materialer, for at kunne afspille det på ens egen hardware?
Gælder det samme for tekst-filer (f.eks. epub og pdf) med DRM?

Hilsen
Martin :-)

P.S. Jeg ER ved at forberede en mavesur mail til forlaget - og NEJ, denne bog kan ikke købes andre steder uden DRM. :-)

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2012-11-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]