Re: [MISC] Drupal7 og database retning

Poul Kristensen wrote:
> Kan nogen oplyse mig om årsagen til drupal folkets vej fra og med drupal 7
> er brolagt med mysql og ikke postgresql?
>
> Som jeg opfatter det anvendes postgresql i højere grad end tidligere som
> følge af Oracles overtagelse af mysql, hvorfor
> mysql vel sådan set kan blive licensbelagt, når det passer Oracle.

Jeg ved ikke noget om drupals bevæggrunde.

Men jeg tror ikke du behøver være bange for at mysql forsvinder som fri
software. Licensen kan jo ikke ændres med tilbagevirkende kraft, og der
findes allerede flere forks/branches (f.eks. mariadb), så selv hvis Oracle
skulle få nogle tossede ideer, ville mysql leve videre.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2012-04-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]