Re: [MISC] linielængde i email Was: Ska lere en .pdf-fils billeder

On 26/06/2011, at 09.43, Frank Damgaard wrote:

> [...]

[kliiiiiiip]

> ikke så godt med dit "Apple Mail" program, det er vist ikke kun MS der kokser ;-)
> (er der ikke en indstilling et sted til tekst-mode og linielængde?)

Jeg kunne ikke lige finde noget i Preferences, men jeg har nu heller ikke prøvet at google efter et svar.

> thunderbird kan vise dem ok, men når jeg svarer det citerede så går
> det galt for jeg skal skrolle langt for at læse ude til højre.
> Jeg kunne selvfølgelig skifter tilbage til hovedvindue og læse der,
> men det bliver jo lidt bøvlet.
> Tekst-citering vil normalt ikke kunne lave "flow", for det
> er et ">" efterfulgt af hele linien, og man deler normalt ikke det
> citerede.

Mail ombryder også selv det citerede og laver indryk og farver osv. Desværre så kom det ikke med i afsendelsen.

Der er en forklaring her:
	http://joeclark.org/ffaq.html
Og der står at Thunderbird understøtter det.

> Thunderbirds editor er måske lidt dum, men standarden
> for news og email  i tekst siger 72 tegn, hvilket er praktisk.
> Ikke alle har 24" skærme (pt. er dette en 10" netbook,,)

> Det er nok dit mailprogram der laver det, når det afsendes
> så afleveres mail i samme format som afsendt.
>
> PS
> .... ellers skal jeg gå tilbage til mutt og emacs. ;)

Nej, pine og vi

JonB

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-07-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]