Re: [MISC] Speed boot - betydning af disk hurtighed / RAID (-type)

On Fri, 17 Jun 2011 16:22:31 +0200, Jon Bendtsen <sslug@sslug> wrote:

On 17/06/2011, at 16.19, Michael Schmidt wrote:

Hvis formålet er at nedbringe tiden fra der tændes for strømmen til et Media Center interface er oppe at kører, hvor stor betydning har så disk type, konfiguration, filsystem og evt andet? Hvor meget vindes f.eks. ved at at bruge 2 stk SATA-III/600 SSD'er i MD10-RAID (tror jeg nok det hedder?) til /boot og / ?

Det kommer bla. an på hvor mange services der startes, om der bruges dhcp eller fast ip adresse samt hvor langsomme harddiske der sad i i forvejen.

Plejer at lade mine egne enheder få fast IP så det kun er gæster der bruger dhcp. Sidst jeg lavede et (halvhjertet) forsøg på noget Media Center var det en standard installation af xubuntu 9.04 (tror jeg) på en 1TB Western Digital Greenline (og 3 diske magen til som datalager) Hvilke processer der startes har jeg ikke så meget styr på, men har læst at det bla. er ved at styre rækkefølgen af disse der hjælper med at nedbringe opstartstiden. oprindeligt er jeg -på dette stadie i projektet- mest interesseret i om der er fornuft i at købe to små ssd'er frem for én til at køre boot og systemet fra.

--
Med venlig hilsen
//Zmit

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-07-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]