Open Source/Free Software til at køre en forening

Hej alle

Jeg er for nyligt blevet mere aktiv i nogle forskellige sportsklubber -
blandt andet pga. mine børn. Og, een ting der slår mig er, hvor meget tid
frivillige i de her foreninger bruger på at administrere. Det er
forholdsvist vildt. De skal administrere medlemmer, indbetalinger,
hold/lokale/banefordelinger, tilmelding til mesterskaber, fester, rejser,
udsende nyhedsbreve, vedligeholde hjemmesider, afholde
tuneringer/opvisninger, lave regnskaber, dagsordener og referater, osv, osv.

Det der er slående er, at der er utroligt lidt af det, som kører med
"digitale systemer", der kan understøtte deres arbejde.

Bevares - de bruger da Word til at skrive i, og har en hjemmeside der måske
kører et CMS (men ofte ikke!), men der er *bunker* af manuelt arbejde.
Bunker.

Og, Danmark har et *hav* af foreninger.

Jeg har - forgæves - forsøgt at finde noget Open Source/Free Software der
kan hjælpe dem med nogen af de her ting. Jeg kan finde enkelte programmer
til enkelte dele - meget af det lukket - men kan ikke finde et projekt der
forsøger at addressere det hele. Jeg er klar over at de fleste open source
CMS'er vil kunne "udvides" til at gøre dele af det. Men, der er meget lang
vej igen for dem jeg kan finde.

Jeg ved at Frank Damgaard en gang i tidernes morgen skrev noget software til
at styre en konkurrence (hvis jeg husker rigtigt, i militær femkamp) - men
jeg kan ikke finde noget om det på nettet (og kan dårligt finde Frank - men
det er nok bare fordi jeg er for træt lige nu..).

Er der nogen der er bekendt med et projekt der forsøger at addressere "hele"
dette område? Eller et projekt der er tæt på?

MS har lidt øje på det med:
http://www.altomdata.dk/microsoft_tilbyder_billig_foreningssoftware

men det ligger vel bedre til "os"? :-)

Mvh

Mads

A series on the annoying idiosyncrasies of popular programs such as Windows,
Word and Excel features irritating or irritated animals. Word 97 Annoyances
sports a decidedly miffed opossum, while Windows 98 Annoyances gets a
European
common toad, covered with warts.
                         - Elizabeth Weise, USA TODAY, on O'Reilly
bookcovers