Re: [MISC] printer anbefaling ønskes

Frank Damgaard wrote:

Hvad skal du bruge den printer til?

Som sagt: mest tekst, en kulørt indbydelse til børnefødselsdag i ny og næ.

Normalt er blækprinter de bedste "all-round" printere.

Jeg vil gerne have noget der printer vandfast, er det ikke stadig et problem med blækprintere.

Farvelaserprinter: dyre sider (tonere), og kun "avis kvalitet",
tyske tal jeg har set angiver  fra 0,18€/side, men rimelig hurtig.

sort/hvid laser: rimelig billig per side og hurtig
har selv lige købt en Brother HL2030 som  afløser
for den 18 år gamle HP....

Det lyder som om jeg skal ha en magen til den jeg havde. Men jeg fandt jo fx en lexmark c540n (http://www.pcpro.co.uk/reviews/printers/353659/lexmark-c540n ) til 900,-. Hvis jeg kun bruger s/h så er den vel ikke meget dyrere end min gl brother (her kostede en patron vist 350, til lexmarken er det 520). Så kan jeg jo printe mit formodentligt beskedne farve behov ved siden af. Men det koster så knap 2000,- når farve patronerne skal skiftes (ca 1000 sider).

Uha, ikke lette valg...

Der findes også netværksprintere (laser) til rimelig pris.

Fx ovennævnte lexmark...

check dine printer-kandidater her :
http://www.openprinting.org/printers

Tak!

Er HL-1430 stået helt af?

Det tror jeg nok vi må erkende, ja :-(

måske den kan repareres, men min HL-2030 kostede vist kun 599
så der er grænser for hvad der kan betale sig....

Nemlig!

--
Atte