Re: [MISC] printer anbefaling ønskes

Atte André Jensen wrote:
> [...]
> ny. Da jeg udelukkende kører linux, har jeg brug for én der virker
> hermed, hvorfor jeg tillader mig at spørge til råds her.
>
> Et problem er , at jeg slet ikke med på hvor printermarkedet befinder
> sig. Den gamle var sort/hvid, men det kunne være jeg skulle have en
> farve, eller? Jeg hælder mest til laser, da jeg har brug for udskrifter
> der ikke tværer ud hvis de bliver våde. Og langt det meste jeg skriver
> er tekst (og noder) i sort/hvid. Men jeg har da ofte savnet farve, fx
> til fødselsdagsindbydelser, eller nogenlunde-kvalitets billeder.

Hvad skal du bruge den printer til?

Normalt er blækprinter de bedste "all-round" printere.

Farvelaserprinter: dyre sider (tonere), og kun "avis kvalitet",
tyske tal jeg har set angiver  fra 0,18€/side, men rimelig hurtig.

sort/hvid laser: rimelig billig per side og hurtig
har selv lige købt en Brother HL2030 som  afløser
for den 18 år gamle HP....

Deudover har jeg en blækprinter til farve-print og
i ny og næ et foto, disse bruger dog meget blæk er dyrere,
så her får man mest for pengene ved at gå til foto-forettningen
eller bruge online-foto til digitalbillederne (og få sendt med posten).

> Hvis den kan køre på netværket er det fint, ellers har jeg fået

Der findes også netværksprintere (laser) til rimelig pris.

> forærende en Western Digital NetCenter som kan fungere som
> printerserver. Jeg kan ikke finde en liste over printere den er
> kompatibel med men den fandt min brother HL-1430 uden problemer.

check dine printer-kandidater her :
http://www.openprinting.org/printers

> Jeg vil naturligvis gerne slippe så få slanter som muligt, men er
> indstillet på at købe noget der printer flot og holder. Aller maks 2.000,-
>
> Alle inputs modtages med glæde!

Er HL-1430 stået helt af?
måske den kan repareres, men min HL-2030 kostede vist kun 599
så der er grænser for hvad der kan betale sig....