Re: [MISC] Open Source/Free Software til at køre en forening

Steen Jensen wrote:

> Nu er det jo ikke kun bogføringen, det drejer sig om. Det drejer sig jo
> også om hele medlemsregister, mulighed for at styre post via mail eller
> brev, grupper vil jeg formode til sportslige aktiviteter (3.
> puslingehold f.eks.)

Ja. Det er langt mere omfattende - samtidig med at saldi (formentlig) kan
langt mere regnskab/lagerstyring end der er brug for i en typisk
forening/klub.

En af pointerne er at mange af de her foreninger ikke har særligt mange
penge. Så, gratis software ligger rigtigt godt til dem. Men, de har ofte
heller ikke særligt meget IT viden. Så der er en åbning hvor dem af os der
*har* it viden, *og* er engageret i foreninger/klubber måske kunne finde
frem til - eller evt. lavet - nogle løsninger der kunne blive *meget*
udbredt.

Mvh

Mads

Seattlement (n.): A self-serving agreement that preserves a monopoly, e.g.,
by buying off a government.
                               - Ganesh Prasad