Re: [MISC] printer anbefaling ønskes

Frank Damgaard wrote:

Blækprintere  bør ikke have for lange pauser slukket,
helst i brug eller tændes hver 1-2 uger for at dyser ikke skal tørre ud.

HP plejede er være lidt mindre kritisk med at tørre ind end andre mærker,
men generelt skal dyserne i "brug" jævnligt.

Har man mindre print behov (ikke dagligt) , så bør man måske holde sig
fra printere med blækpatroner uden dyser (dvs hvor dyser sidder i printeren),
og i stedet bruge dem hvor dyserne er en del af blækpatron.

Ok, nu bliver det lidt OT, men jeg har snakket med to venner med meget forskellige behov (én printer en gang i ugen, én kører egen virksomhed og printer meget) begge har en HP Photosmart, vennen med virksomhed ved det er HP Photosmart C4380, den anden viste ikke hvilken, blot det var en photosmart.

De var begge rigtig glade for den, jeg kan se mig selv bruge kopi/scanner funktionen rigtig meget. Jeg printer måske 50-100 sider om ugen i sort/hvid, farver sjældent.

Så spørgsmålet (OT, da den virker med linux) er: hvad vil ulempen være med sådan én i forhold til en laser? Jeg har måske været for fokuseret på at det skal være en laser..

NB: Det ser ud til at netop Photosmart C4380 er ude af produktion, så hvis det er, skal jeg se om jeg kan finde en afløsende model med samme fordele, nogle bud på hvad det kunne være?

--
Atte