printer anbefaling ønskes

Hejsa

Jeg har kvajet mig med min trofaste laserprinter og har vist brug for en ny. Da jeg udelukkende kører linux, har jeg brug for én der virker hermed, hvorfor jeg tillader mig at spørge til råds her.

Et problem er , at jeg slet ikke med på hvor printermarkedet befinder sig. Den gamle var sort/hvid, men det kunne være jeg skulle have en farve, eller? Jeg hælder mest til laser, da jeg har brug for udskrifter der ikke tværer ud hvis de bliver våde. Og langt det meste jeg skriver er tekst (og noder) i sort/hvid. Men jeg har da ofte savnet farve, fx til fødselsdagsindbydelser, eller nogenlunde-kvalitets billeder.

Hvis den kan køre på netværket er det fint, ellers har jeg fået forærende en Western Digital NetCenter som kan fungere som printerserver. Jeg kan ikke finde en liste over printere den er kompatibel med men den fandt min brother HL-1430 uden problemer.

Jeg vil naturligvis gerne slippe så få slanter som muligt, men er indstillet på at købe noget der printer flot og holder. Aller maks 2.000,-

Alle inputs modtages med glæde!

--
Atte