internet kultur og underholdning

Hej jeg er mangeårig linuxbruger men har paradoksalt nok ikke været så meget på nettet med linux og særlig ikke i alt det her multimedie fræs som det er nu med youtube og tv-udsendelse steaming etc. Jeg har den her asus eee og køre på den henholdsvis puppylinux som jeg elsker og det medfølgende system xandros. Så har jeg et af de her nye 3g wireless modem (call me). I puppy har jeg endnu ikke fået modemet til at virke så jeg har kun været på nettet med xandros og synes her at det er langt sværere at benytte alt dette streaming etc end det er på windows. Altså jeg har fået youtube til at virke... eller det virkede fra starten med en flash plugin installeret, men udsendelser fra dr1 tv2 etc. har jeg problem med. Der er en mplayer plug in i mozilla som starter men det går i stå, eller også sker der overhovede ikke noget når jeg klikker på en tv-udsendelse. Hvordan er jeres erfaringer med hele denne kultur/underholdnining/video side af internettet i jeres linux distributioner?

Mvh
Mikkel