Findes der ikke en split-lignende funktion i OOCalc?

Jeg har brug for den omvendte funktion af CONCATENATE
I PERL findes en split('delimiter',string) = @values

Men noget tilsvarende lader ikke til at være tilgængligt i OO :(

Jeg har en celle, der indeholder en komma sepereret liste af værdier(tekst) der skal fordeles i celler.

Jeg er kommet noget af vejen med LEFT(), MID(), RIGHT() og LEN(), men det er ikke robust nok, da jeg ikke på forhånd kender antallet af elementer i hver liste.

Nogle gode idéer?

--
Med venlig hilsen
/Zmit/