Re: [MISC] News på egen server

"E. Sjørlund" <sslug@sslug> writes:

> Jeg hopper lidt rundt mellem mine maskiner, og har bl.a. diverse fra
> nwes.sslug.dk med i Thunderbird på alle maskiner.

Jeg kender ikke Thunderbird, men generelt er der ikke rigtig nogen
måde at løse dit problem på. Med NNTP er det et rent client-issue at
holde styr på hvilke beskeder der er læst., derfor er det også muligt
at læse news fra en newsserver uden nødvendigvis at skulel oprettes
som bruger.

Med IMAP er det derimod et server-issue at afgøre hvilke beskeder der
er ulæste.

Man kunne tænke sig en IMAP<->NNTP proxy, hvor proxyen gemte hvilke
beskeder der var læst. Men jeg kan ikke lige i en hurtig søgning finde
noget brugbart. Jeg mindes dog at dokumentationen for mindst en af de
(gennem tiden) udbredte impa-servere har nævn muligheden for adgang
til news gennem imap show noget shared folder-løsning.

//Makholm