Re: [MISC] cybercity dns zyxel 660R-61

Peter Jensen skrev:

> ja !
>
> og det ser ud som det er i firmwaren, jeg har tjekket routeren på kryds
> og tværs og kan ikke finde noget, hverken om dns eller statiske routes
> der gør det der..... men ændre man hvilken dns server routeren bruger
> (under lan dhcp) så bruges de dns servere man ændre til, så smartere har
> de altså heller ikke været !!
>
> mvh Peter

Nu er det så viseligt indrettet, at din DHCP server (routeren)
videregiver sit eget IP nummer (10.0.0.1) som dns server til dine
interne klienter.
Kig på /etc/resolv.conf for at se, hvilke IP numre der står i linjerne
med "nameserver". (I Windows kan du se det i en cmd med kommandoen
ipconfig).
Dit opslag fra en klient sker således på routeren, som derefter slår op
på de DNS-servere den er sat til at bruge.
Den løsning, du selv er nået frem til er den rigtige. Læg 208.67.220.220
og 208.67.222.222 ind som navneservere på routeren, og dit problem er
løst indtil du en dag får resat den.