køb online musik med linux

Hejsa

Jeg kunne godt tænke mig at komme igang med at købe musik-filer over nettet. Jeg forestiller mig at der ville være penge at spare iforhold til at købe fysiske CD'er og nu da jeg har fået mpd på min server, har jeg ikke rigtig brug for skiverne.

Men da jeg (tydeligvis) er helt grøn herudi og ikke har adgang til hverken en mac eller en windows pc, har jeg kikket lidt rundt og det ser ud til at det kun kan lade sig gøre med windows media player for at "hente licens" til DRM. Fx bilka:

http://bilka.shop2download.com/cgi-bin/WebObjects/TShop.woa/wa/PSHelp/entry.html?entry=guidesConvert

Kan det virkelig være rigtigt? Eller mere konstruktivt: hvor og hvorledes kan jeg lovligt købe musik i mp3/ogg/wma/whatever der virker på min linux maskine?

--
Atte