Re: [MISC] Gratis-DNS og domænebetaling

"E. Sjørlund" <sslug@sslug> writes:

> Jeg har fået en del tilbud fra Larsen-data (Gratis DNS) om at de skal
> overtage betalingen for domæneregistreringen for de domæner, jeg har.
> Jeg kan ikke helt gennemskue, hvad det er, der foregår.

Som en ny service tilbyder GratisDNS nu at de håndterer betalingen til
dk-hostmaster, således at du betaler gdns og gdns betaler
domæneafgiften til dk-hostmasters. (Selvfølgelig mod et gebyr, det er
ikke børnehjælpsdag det her)

Det er ikke et tilbud man skal gøre brug af, men netop et tilbud. Det
er nok primært rettet mod folk der har domæner under mange TLD'er og
gerne vil nøjes med at betale et sted.

> Er der blot tale om et uskyldigt tilbud, eller er det en udvikling hen
> mod en tilstand, hvor ingen længere registrerer direkte hos hostmaster DK?

De er et uskyldigt tilbud, omend IMHO noget sjusket udført.

> Så vidt jeg kan se, er der tale om at den betalingsservice jeg allerede
> har, og som årligt overfører betalingen til hostmaster skal laves om til
> i stedet at overføre 20-25% mere til Gratis DNS, men måske er der nogen
> her på listen, som ved mere om sagen.

Hvis du ikke har glæde af at samle domænebetalingen hos GratisDNS, så
skal du bare ignorere tilbudet. Det er nok primært en fordel for folk
uden samme lette adgang til at betale dkhm gennem PBS.

//Makholm