Re: [MISC] kø b online musik med linux

On Fri, Jan 16, 2009 at 07:40:04 +0000, Jesper Krogh wrote:

> Ikke engang der kan man dog være sikret, jeg købte den nyeste TV2 CD
> (den med kærester og månen). Den var Copy-Control-et-eller-andet, så den ville
> mit ellers udemærkede Denon anlæg ikke engang spise. Jeg måtte sågar
> lave en scene ud af det for at få mine penge tilbage.
Hmm... Jeg efterhånden (mod min vilje) købt et par af de CD'ere med
copy-control på, og i alle tilfælde har CD-paranoia + et DVD-drev været
istand til at rippe dem, så jeg kunne få dem over på min MP3-afspiller.

Min (meget gamle) HP 4x cd-brænder, som ellers rippede hurtigere end
DVD-drevet havde dog problemer med enkelte af dem, hvor de første par
minutter af CD'en blev rippet ok, men derefter kom der ikke andet end
stilhed ud. I de tilfælde virkede en ripning via DVD-drevet dog.

Så med en rimelig moderne maskine burde det ikke være noget problem, og
så vidt jeg har forstået det, er det også lovligt at rippe en CD med
kopibeskyttelse, hvis det i interoperabilitetens navn.

Når det så er sagt, er det naturligivs bedre hvis folk gør som Jesper,
så forretningerne melder tilbage til producenterne at folk returnerer
deres kopi beskyttede CD'ere.

--
Med venlig hilsen
	Klaus S. Madsen