Re: [MISC] Amerikanske tilstande ønskes.

Tue Abrahamsen skrev:
Øhmn, jeg glemte lige Apple Safari - den browser bruger sikkert noget open
source som grundlag, men sandsynligvis tilpasset, og pointen er den samme -
uden validering må du hellere checke web-stederne med en stribe browsere.

Som du selv skrev, så kører en lang række af de nævnte browsere med
samme engine. En hel del af dem kører ihvertfald webkit.

Men det til side - at din (x)html validerer, er slet ikke nogen
garanti for at det bliver ens i alle browsere, eller korrekt for den
sags skyld. Selv kode der validerer bliver man nødt til at se i
forskellige browsere, for at være sikker på at det virker.

Hvis ens kode så validerer, men alligevel ikke bliver vist rigtigt,
nytter det heller ikke noget at "pudse glorien" bagefter. Det er dig
der har budskabet, og det er dit ansvar at det kommer ud. Personligt
ser jeg hellere at mit design vises ens alle steder, end at den
validerer 100%.

mvh
Tue

Som medlem af DanskIT har jeg ofte været på virksomhedsbesøg hos firmaer herunder firmaer, der udvikler til nettet. I starten af Firefox's levetid lød svaret som ofte, at kunden havde bestilt noget, der virkede i MSIE og så ud, som det skulle. Prisen dækkede ikke, at man også testede i andre browsere, om det så ud, som det skulle. Nogle havde spurgt kunden, men for det meste lød svaret, at den minoritet, var man ligeglad med. Nu har MS jo defineret deres egne standarder, som ikke altid er identiske med den officielle verdens standarder, hvorfor der af og til opstår konflikter.

Et af de få firmaer - mig bekendt -, der har arbejdet med kundernes mulighed for at bruge nettet fuldt ud, er Sygeforsikringen Danmark. De var eksempelvis det første private firma, der implementerede anvendelse af digital signatur, men kunderne brugte den ikke, hvorfor de også investerede i at implementere andre løsninger. Deres interne arbejdsgange er lagt an, så man får så stort udbytte som muligt af kundernes eget input. Derfor lægger man også vægt på, at det hele skal virke uanset, hvilken browser man anvender. Hvorvidt deres hjemmesider validerer uden fejl, skal jeg ikke kunne udtale mig om, men den virker, når jeg skal bruge den, og de sparer penge på at have udarbejdet deres løsninger som anført.

http://www.sygeforsikring.dk/

Det kræver nok en holdningsændring hos adskillige firmaer at lave løsninger, der fungerer overfor kunderne, dvs giver forrentning.

--
Med venlig hilsen
Steen Jensen

INTET er umuligt for den, der ikke selv skal gøre det!