RE: [MISC] Linux app til at læse .vsd-filer

Der er flere muligheder. det letteste er nok at gå ind på f.eks.
http://www.conceptdraw.com/en/visio/
Her kan du konvertere fra det binære vsd format til det (lidt) mere åbne
vdx format (visio XML). Dette format kan åbnes af flere forskellige linux
programmer og jeg har selv haft held med at bruge Dia til det tidligere.
Dengang krævede det et plugin (http://www.redferni.uklinux.net/dia/vdx/)
til Dia, men det er vist med som standard nu.

Herfra kan du også tage det videre til f.eks. SVG via http://vdxtosvg.sourceforge.net/
og så åbne i f.eks. Inkscape (http://inkscape.org)

Alternativt kan du køre den gratis MS Visio Viewer via Wine eller lignende:
http://www.filecluster.com/download-link-0/55072.html

kim