Re: [MISC] Har du en lille harddisk liggende?

Hej Niels (et al),

Niels Elgaard Larsen wrote:
Claus Futtrup skrev:
jeg er nu så træt at mine 10 Gig ... jeg kan simpelt hen ikke finde plads til det hele mere. Hvis du har en lille en liggende (min maskine kan ikke klare mere end 40 Gig),

Er du sikker på det. Jeg har aldrig været ude for en Linux-maskine, der har haft problemer med store diske. Men nogen gange skal man lyve for BIOS'en.

OK, det er selvfølgelig en ny vinkel på sagen for mit vedkommende. Jeg var af den opfattelse at min hardware ikke ville kunne køre m. større disk - men du har jo nok ret i at det er BIOS'en som sætter grænsen for min gamle hest (Pentium II, 400 MHz, Award BIOS fra 1999 på et ASUS bundkort).

Kan jeg læse nærmere om dette et eller andet sted - altså det med at Linux skulle kunne "override" disse hardware begrænsninger jeg måtte have?

Det var jo alt andet nemmere bare at købe en ny (stor) disk.

Mvh Claus

P.S. Men hvis der er nogen, som melder sig på skansen med en lille disk, så er jeg stadig interesseret, måske bare 2 Gb - hvis den ikke er slidt op. Gigabyte prisen er ikke så stor men det burde kunne lade sig gøre at arrangere noget med forsendelse o.s.v. ...

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2006-12-01, 02:03 CET [an error occurred while processing this directive]