Re: [MISC] Ekstra disk controller - Men hvilken (type)

On Wed, 15 Nov 2006 11:44:25 +0100, Martin Berg <sslug@sslug> wrote:

Michael Schmidt wrote:
Tue, 14 Nov 2006 14:50:58 +0100, Martin Berg <sslug@sslug> skrev:

[klip]
Det kan godt give nogle problemer kan jeg forestille mig, især da jeg
gerne vil have maskinen til at boot på en CF-kort (eller andet solid
state  medie).
[klip]

Se dette vil jeg gerne høre om resulatet af !

Jeg erindrer nemlig, at nogle tidligere kommentarer om dette
mere eller mindre frarådede det pga. det begrænsede antal reskrivninger
der kunne foretages til en Flash RAM (var det ikke det vi i gamle
dage kaldte en EEPROM ?).
Det er sikkert stadig rigtigt (selvom producenterne får det til at lyde som det er næsten ubegrænset hvor mange gange der kan genskrives på netop deres hi-speed medie)
Men jeg havde tænkt at lave en løsning der kan boot fra et skrivebeskyttet kort...
-Og så er det vel begrænset hvor mange gange der genskrives på kokrtet. :)

Jeg ville iøvrigt tro at det er nemmere med en USB-stick, da de
CF-kortlæsere, som jeg har kigget på, har krævet loadede drivere
og ikke har kunnet bruges som boot-medie.
CF bruger 40-pin IDE interface + 3,3V (Type I) eller 5V (Type II) forsyningsspænding.

-- Med venlig hilsen /Zmit/ RLU # 314205

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2006-12-01, 02:03 CET [an error occurred while processing this directive]