Re: [MISC] Ekstra disk controller - Men hvilken (type)

Den tirsdag 14.nov kl. 14:50 skrev Martin Berg:

Jon Bendtsen wrote:
Den tirsdag 14.nov kl. 13:36 skrev Michael Schmidt:

[kliiiiip]

Jeg har brugt promise fornylig, og det virker fint.

Jeg har brugt de "simplere" promize controllere (UltraDMA 100
og UltraDMA 133) siden 2001 - og ikke haft problemer med disse
med forskellige bundkort og forskellige CPU'er.
Eneste ting at være opmærksom på, er at nogle bundkort/BIOS
pladserer Promise controllerens diske "først" altså som hda - hdd.
Det kan give anledning til lidt panikagtige scener indtil man får
BIOS'en til at boote fra den disk, der normalt blev bootet fra, samt
flyttet de øvrige referencer til bootdisken (bla. i grub og /etc/ fstab).

Det kan man indstille, og jeg har kun oplevet at et promise kort kommer før et andet promise kort. Så har jeg oplevet at promise og linux var uenig om rækkefølgen af diskene, altså de tal på kortet svarede ikke linært til dem i linux. DET er irriterende. Men det er kun hvis man skal boote fra dem, og jeg ved ikke om de nye har samme problem.

JonB

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2006-12-01, 02:03 CET [an error occurred while processing this directive]