Re: [MISC] Ekstra disk controller - Men hvilken (type)

Den tirsdag 14.nov kl. 13:36 skrev Michael Schmidt:

Hej NG
Jeg skal udvide en maskine med flere diske, men er "løbet tør" for stik på bundkortet.
Det er en almindelig PC, der agerer Multi Media lager med 1 (max 4) player-client(er).

Jeg skal så bruge et disk-controller kort til PCI, men hvad skal jeg vælge?
- Det der er billigst per antal mulige tilsluttede enheder?
- IDE/PATA eller SATA (Jeg ser umidelbart ingen grund til at give ekstra for SCSI, da jeg ikke føler der er behov for dem)

Der er ingen krav om RAID-funktionalitet (og skulle det blive aktuelt er softraid vel oplagt på en Linux kværn), det jeg skal bruger er JBOD (Just a Bunch Of Disks)

Jeg spørger her fordi jeg erindre at der tidligere har været sagt hårde ord om HighPoint og Promise, der er "lettest tilgænglig" i handlen.

Jeg har brugt promise fornylig, og det virker fint.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2006-12-01, 02:03 CET [an error occurred while processing this directive]