Ekstra disk controller - Men hvilken (type)

Hej NG
Jeg skal udvide en maskine med flere diske, men er "løbet tør" for stik på bundkortet.
Det er en almindelig PC, der agerer Multi Media lager med 1 (max 4) player-client(er).

Jeg skal så bruge et disk-controller kort til PCI, men hvad skal jeg vælge?
- Det der er billigst per antal mulige tilsluttede enheder?
- IDE/PATA eller SATA (Jeg ser umidelbart ingen grund til at give ekstra for SCSI, da jeg ikke føler der er behov for dem)

Der er ingen krav om RAID-funktionalitet (og skulle det blive aktuelt er softraid vel oplagt på en Linux kværn), det jeg skal bruger er JBOD (Just a Bunch Of Disks)

Jeg spørger her fordi jeg erindre at der tidligere har været sagt hårde ord om HighPoint og Promise, der er "lettest tilgænglig" i handlen.

Håber I kan hjælpe

--
Med venlig hilsen
/Zmit/

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2006-12-01, 02:03 CET [an error occurred while processing this directive]