Re: [MISC] Re: [PR] Sun Java under GPLv2

Michael Rasmussen <sslug@sslug> writes:

> Det var nu Debian versus Mozilla-firefox (FF), jeg havde i tankerne. Eneste
> grund til at FF-2.0 ikke findes i Debian, skyldes den omstændighed, at
> Debian ikke vil tillade anvendelsen af af FF-logoet, da FF har
> ophavsretten til logoet, hvorfor Debian vil anvende et andet logo. Dette
> vil Mozilla ikke tillade. Derfor forkes FF til IceWheasel.

Nej, grunden til at Debian ikke kan/vil/må distribuerer Firefox er at
Mozilla-organisationen ikek vil lade Debian bruge navnet Firefox hvis
ikke Debian distribuerer en uændret Firefox eller på forhånd får
godkendt eventuelle ændringer hos Mozilla-organisationen. Herved mener
Debian blandt andet ikke at de på passende vis kan sikre
sikkerhedsopdateringer.

At Firefox2 ikke er i Debian skyldes ganske givet at en frigivelse den
24. oktober er alt alt for sent når Debian havde planlagt at fryse
testing i starten af november. Det vil sige at Debian er alt for langt
i frigivelsesproceduren til at foretage en sådan opdatering.

//Peter Makholm

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2006-12-01, 02:03 CET [an error occurred while processing this directive]