Re: [MISC] MW's [was:Visuel fremstilling af "alt det" mellem bruger og hardware]

Michael Schmidt wrote:
Sun, 05 Nov 2006 23:46:08 +0100, Jørgen Heesche <sslug@sslug> skrev:

Ok, det er et temperaments spørgsmål, men jeg finder det er altfor tungt at bladre i et menu-hieraki, når man i en xterm bare kan taste et programnavn og så kører det.
I IceWM behøver du ikke engang at åbne en xterm for at få et cli...
Hvis du har en to-etagers task-bar, er cli-feltet sikker allerede synligt
hvis ikke så tryk <Ctrl>+<Alt>+<Space> Ta-daaaa et indtastnigsfelt, der sender det indtastede direkte videre som var det fra en xterm, når du afslutter med "knækket pil" <Enter/Return>
Den 'kommandolinie' svarer til at bruge 'Run Command' i KDE, så det er ikke noget ved.

SKIP
I min windowsmanager har jeg ingen ikoner drysset ud over skærmen, det er kun panelet nederst på skærmen jeg bruger til noget. Her kan jeg først og fremmest åbne en xterm, og derudover har jeg ikoner til hyppigt brugte applikationer: Firefox, Thunderbird og at par stykker mere.
Jeg er ikke sikker på hvilken WM du bruger (kunne godt lyde som IceWM som jeg selv bruger)
Min IceWm har også "kun" taskbar'en i bunden af skærmen, men jeg bruger den kun til at få information om hvilket skrivebord jeg er på og hvilke applikationer, der kører der, samt hvilken visningstilstand de er i.
Ja, det er den vigtiske funktion i panelet (taskbar, toolbar).

Jeg har i vid udstrækning brugt Ice's keys-fil til at lave mig taste kombinationer til alt det jeg bruger ofte.
Jeg bruger alias til det formål.
Eks.: usbbackup='mount /mnt/usbbackup && cd /mnt/usbbackup' giver hurtig adgang til den externe disk.

Skal jeg "reklamere" for den WM jeg bruger vil det helt klart være ved at fremhæve den ultra simple og kraftfulde personlige konfigurering af keys, menu, og taskbar-filerne
Helt sikkert. Selvom det forsåvidt er let at udføre den slags arbejde i KDE, er det altså nemmere at editere lidt i en tekstfil. Og en fordel til: efter en ændring kan icewm restartes med: 'CTR+ALT+DEL -> Restart icewm', uden at afbryde hvad der ellers måtte være i gang.

--
Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:sslug@sslug
Registered Linux User #401007

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2006-12-01, 02:03 CET [an error occurred while processing this directive]