Re: [MISC] MW's [was:Visuel fremstilling af "alt det" mellem bruger og hardware]

Sun, 05 Nov 2006 23:46:08 +0100, Jørgen Heesche <sslug@sslug> skrev:

Ok, det er et temperaments spørgsmål, men jeg finder det er altfor tungt at bladre i et menu-hieraki, når man i en xterm bare kan taste et programnavn og så kører det.
I IceWM behøver du ikke engang at åbne en xterm for at få et cli...
Hvis du har en to-etagers task-bar, er cli-feltet sikker allerede synligt
hvis ikke så tryk <Ctrl>+<Alt>+<Space> Ta-daaaa et indtastnigsfelt, der sender det indtastede direkte videre som var det fra en xterm, når du afslutter med "knækket pil" <Enter/Return>
Det er iøvrigt ikke nødvendigt at taste hele navnet, der er noget der hedder TAB-completion. F.eks. kan jeg taste: thun + TAB-tasten og hele ordet thunderbird dukker op. Når man kan få bedre indsigt i linux ved at bruge xterm, er det fordi man kun der kan lære at bruge linuxkommandoerne. Det kan i mange tilfælde være en fordel at have flere xterminaler i spil samtidigt. F.eks. ved editeringer er det, pga. den effektive copy/paste metode i X-window, nemt at hente en bid tekst fra en fil, der er åbnet i en anden xterm.
I X-window kan en tekststreng kopieres uden at bruge en editmenu.
I min windowsmanager har jeg ingen ikoner drysset ud over skærmen, det er kun panelet nederst på skærmen jeg bruger til noget. Her kan jeg først og fremmest åbne en xterm, og derudover har jeg ikoner til hyppigt brugte applikationer: Firefox, Thunderbird og at par stykker mere.
Jeg er ikke sikker på hvilken WM du bruger (kunne godt lyde som IceWM som jeg selv bruger)
Min IceWm har også "kun" taskbar'en i bunden af skærmen, men jeg bruger den kun til at få information om hvilket skrivebord jeg er på og hvilke applikationer, der kører der, samt hvilken visningstilstand de er i.
Jeg har i vid udstrækning brugt Ice's keys-fil til at lave mig taste kombinationer til alt det jeg bruger ofte.
Skal jeg "reklamere" for den WM jeg bruger vil det helt klart være ved at fremhæve den ultra simple og kraftfulde personlige konfigurering af keys, menu, og taskbar-filerne

--
Med venlig hilsen
/Zmit/

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2006-12-01, 02:03 CET [an error occurred while processing this directive]