Re: [MISC] Visuel fremstilling af "alt det" mellem bruger og hardware

Jørgen Heesche skrev:
I min windowsmanager har jeg ingen ikoner drysset ud over skærmen, det er kun panelet nederst på skærmen jeg bruger til noget. Her kan jeg først og fremmest åbne en xterm, og derudover har jeg ikoner til hyppigt brugte applikationer: Firefox, Thunderbird og at par stykker mere.

og så kan man lege med filen:

dhcppc2:~/.icewm # cat winoptions

Firefox-bin.workspace: 4
Thunderbird-bin.workspace: 5

som gør, at de pågældende programmer altid åbner på samme skrivebord, så man ved, hvor de er (eller dukker op)

eller i samme fil:

Vmware.workspace: 6
Vmware.dTitleBar: 0

som placerer vmware på skrivebord nummer seks uden en alligevel unødvendig og pladskrævende titelbjælke

Menuen kan også tilpasses ens behov:
dhcppc2:~/.icewm # cat menu
prog server ssh  ssh -fX 10.0.0.2 xterm -bg black -cr red -fg white -sl 500

giver en xterm via ssh på min server i andre farver end jeg ellers har xterm kørende i.

Men indrømmes skal det, at det er lidt langhåret at finde ud af at få sat tingene op, så de lige præcis er som _jeg_ ønsker det, hverken mere eller mindre.

Men nu kan vi vist heller ikke komme meget længere væk fra det oprindelige emne.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2006-12-01, 02:03 CET [an error occurred while processing this directive]