Re: [MISC] Tak til Jer

Peter Toft wrote:

> Som Anne allerede diskret har afsløret på
> sslug-itpolitik så modtog jeg her til aften IDA-IT
> (Ingeniør-foreningens IT-afdeling) prisen BIT'en.
>
> http://www.ida.dk/araneum/idanyt/eprog/emanage/view.asp?a_id=435
>
> Det kommer i ComputerWorld og Ingeniøren i morgen.
>
> Fra mig en stor tak til alle jer som har gjort det
> muligt.

Da linket har lidt problemer med at den skal have en "session" så har
jeg lige sakset tekst:
------------------------

IT-pris overrakt i Ingeniørhuset

Civilingeniør, ph.d. Peter Toft, fik torsdag overrakt IDA-IT
fondens pris, Bit’en, på 25.000 kroner som en
anerkendelse af sin indsats med at udbrede kendskabet til
operativsystemet Linux blandt IT-brugere.

Ifølge formanden for IDA-IT fonden, koncerndirektør for Carl
Bro, Erik Lorenz Petersen, har Peter Tofts indsats været med
til at gøre Linux til et reelt alternativ til andre
operativsystemer i dag.

Prisen blev overrakt ved en højtidelighed i Ingeniørhuset på
Kalvebod Brygge i København. Bag IDA-IT’s fond står
Selskab for Informationsteknologi, som er et fagteknisk
selskab under Ingeniørforeningen i Danmark (IDA).

Peter Toft, 33, er i det daglige ansat hos Nokia Danmark,
men han bruger op til 20 timer om ugen på at være formand
for Sjælland og Skånes Linux brugergruppe (SSLUG), og det er
for denne indsats, at han er blevet tildelt IDA-IT fondens
pris.

I sin tale understregede Erik Lorenz Petersen, at Peter Toft
har gjort en stor indsats for at udbrede kendskabet til
anvendelsen af Linux og Open Source generelt - til gavn for
danske, sydsvenske og udenlandske IT-brugere.

Men det er nok i højere grad som forfatter til mange
Linux-bøger, at Peter Toft er kendt. Det har været kørt i
god Open Source-stil med versioner af bogen "Linux -
friheden til at vælge" på nettet, som hurtigt blev
opdateret. I løbet af det sidste år er det blevet til
yderligere syv bøger, der anvendes til undervisning mange
steder i Danmark. Bøgerne kan findes på internettet på
adressen http://www.sslug.dk/linuxbog

"Peter Toft har de sidste par år lagt mange kræfter i at
skabe en aktiv og spændende Linux-gruppe, hvor folk kan
bidrage med deres kreative evner til alles fælles glæde. Og
den er skabt ved masser af frivillig arbejdskraft og næsten
uden at bruge penge", sagde Erik Lorenz Petersen, da han
overrakte prisen.

IDA-IT prisen blev første gang uddelt i fjor, hvor den gik
til professor Dines Bjørner fra Institut for
Informationsteknologi ved Danmarks Tekniske Universitet
(DTU).

Gennem uddelingen af IDA-IT prisen ønsker stifterne af
IDA-IT’s fond at medvirke til at fremme nytænkning og
innovation inden for IT’s anvendelighed, at påskønne
en indsats for at udbrede IT gennem kreative anvendelser
samt at anerkende IT-tiltag, som har vist særlige fremskridt
i teknologisk eller samfundsmæssig sammenhæng.

MVH
kim

--
The Army needs leaders the way a foot needs a big toe.
		-- Bill Murray

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 19:20 CEST [an error occurred while processing this directive]