Re: [MISC] Opdateret blær, idéer søges

Martin Christensen <sslug@sslug> skrev:

> torben> Jeg vil lige sige at jeg synes mest blærede jeg har set er
> torben> extace + esound.  Men de er ikke nævnt.  Ja, extace er komplet
> torben> unyttig.
>
> torben> Man kan f.eks. kombinere dem med x11amp (som nu hedder xmms).
>
> Jeg aner ikke, hvad du taler om. Du må meget gerne skrive et afsnit
> til siden, eller informere mig så grundigt, at jeg ved, hvad det
> drejer sig om.

extace er en gnome ting. Det er esound også. Fidusen ved
esound er at flere programmer kan bruge /dev/dsp samtidig.

Man starter esd dæmonen og så snakker digital-lyd
applikationerne med den. Det kan extace, og det kan xmms.

Hvis programmerne ikke understøtter esound, kan man
bruge dem alligevel, med esdcat.

extace er en dims som visualiserer lyden, som f.eks. kan
komme fra xmms (tidligere x11amp) mp3 afspilleren,
som er en winamp klon.

Jeg kan godt lide extace's spike mode. Den har også en
spectrum analyser mode, men det har xmms jo i forvejen.

Se
/usr/doc/esound-0.2.12/README og
/usr/doc/esound-0.2.12/TIPS når esound er installeret.
(redhat-6.0)

Der skulle stå mere på
http://www.tux.org/~ricdude/EsounD.html

Der er nylig kommet en extace som er endnu smartere end
den der følger med redhat-6.0.

--
torben fjerdingstad        | linux-2.2.10-smp/GNU/gnome-1.0
sslug@sslug        |   Man skal ikke skyde bjørnen

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 19:08 CEST [an error occurred while processing this directive]