Re: [LOKALT] Brev til Ebbe

On Wed, 7 Feb 2007 16:32:51 +0100 (CET), sslug@sslug wrote:

>Det nævner jeg jo også.

>Kurt sagde engang at jeg ikke måtte nævne noget om SSLUG af hensyn til 3.
>parts ansvar.

Hov, det er vist en misforståelse. Det jeg sagde var at du ikke måtte
bruge SSLUG som garrant uden at det var vendt med bestyrelsen. Og at
du skulle passe på at der ikke kun opstå misforståelser om at du havde
en "stillings fuldmagt", altså handlede på vegne af SSLUG.

F.eks. var det aldrig SSLUG der lånte lokaler på RHS, for det var
aldrig oppe og vende hos SSLUG's bestyrelse. Det var mig som person
der lånet lokaler til et SSLUG arrangement jeg var med til at holde.

Hvis det er SSLUG der skal låne lokalerne skal det være bestyrelsen
eller personer udpeget af bestyrelsen der gør det.

I hvilket omfang bestyrelsen vil stå som garrant for dig og dit lokale
lån er mellem dig og bestyrelsen. Det hverken vil eller skal jeg
blande mig i.

I sidste ende er det kun noget der kunne komme op hvis der opstår
problemer. Personligt foretrækker jeg at holde den slags helt rent, så
jeg ikke kan være i tvivl om hvad jeg har sagt og gjort og med hvilken
hat på. Det er ikke altid det lykkes, men jeg prøver.

En af de gråzoner jeg længe har haft var Linuxparty. Var det nu et
SSLUG arrangement eller ikke. Jeg synes at kunne huske at det blev
afklaret sidste år eller året før, da bestyrelsen sendte et nyhedsbrev
ud hvor det var opført som en SSLUG aktivitet. :-)

Det er i øvrigt også i år mig der låner bygningen til Linuxparty og
ikke SSLUG, for jeg har ikke spurgt bestyrelsen om det var ok at SSLUG
lånte en bygning på RHS.

Nok om det. Det er en debat til foreningslisten og bestyrelsen.

Som tingene står her på listen er der vist opbakning til at du laver
et SSLUG arrangement, men om SSLUG som forening står bag lokale lån
eller det er dig/jer som personer, må du afklare med bestyrelsen.

Når så alt det er sagt så er der jo også et spørgsmål om kultur i
foreningen. Det er vist ikke nogen hemmelighed at SSLUG fungerer meget
anakistisk. Meget sker i små grupper/celler uden nogen overordnet
styring eller kontrol.

Der opstår hele tiden aktiviteter som ikke alle vender bestyrelsen.
Trekroner natten i Roskilde 2006 f.eks. blev aldrig vendt med
bestyrelsen. Det var en aktivitet som opstod spontant og blev
gennemført i SSLUG's navn uden bestyrelsens viden eller i hvertfald
uden dens udtrykte godkendelse.

Det er et af de tilfælde hvor bestyrelsen med rette kunne have slået
mig hård i hoved. Når man gør sådan noget skal man være klar over at
det kan have konsekvenser for en selv. Det kræver lidt hård hud, hvis
man træder ved siden af.

Så tænk selv. Overvej om det er noget du selv kan stå for eller om du
har brug for støtte. Jo mere støtte du har, jo minder skal du selv stå
til ansvar for. Pas på du ikke få lovet noget du ikke kan holde og pas
på du ikke få lovet noget på andres vegne som de ikke har sagt ok til.

I sidste ende er det dig der skal tage nogle beslutninger og nogle af
dem vil være ok og andre ikke.

Jeg håber det blev mere klart, skønt jeg tvivler lidt efter at have
læst teksten. Sorry.

--
Med venlig hilsen
Kurt Frederiksen