Re: [LOKALT] Lokal roskilde sslug-forening for at låne lokaler

On Thu, 09 Dec 2004 18:00:27 +0100, Morten Therkildsen
<sslug@sslug> wrote:

>Det jeg skal finde ud af er om vi kan blive godkendt af Roskildes
>Folkeoplysningsudvalg, da det er dem som vist nok skal give os lov til at
>bruge lokalerne gratis.

Hej

Jeg tog også lige fat i nogen på Roskilde Bibliotek for at hører
hvordan sagerne stod.

Kravet er at det er en lokal "folkeoplysnings" forening med
bestyrelse, vedtægter, medlemmer o.s.v.

Så kan man søge om lokale tilskud, altså et tilskud til leje af
lokaler. Hvis man lejer kommunens lokaler og får lokale tilskudet er
der en egen pris på ca. 7 kr/time.

Lokale tilskudet er noget kommunen _kan_ give, men ikke noget man har
krav på.

Det tager omkring 1/2 år at opnå lokale tilskude og kun i det omfang
kommune har penge til det. De viste ikke om kommunen havde lokaler med
internet adgang eller lokaler hvor det kunne etableres.

--
Med venlig hilsen
Kurt Frederiksen