Re: [LOKALT] Lokal roskilde sslug-forening for at låne lokaler

"E. Sjørlund" <sslug@sslug> writes:

> Vi kunne jo lave en forening, hvis primære formål er at stille lokaler
> til rådighed (få adgang til lokaler og...) for
> Linux-arrangementer. Altså ikke en bred forening som sslug, men en
> lokal forening med et rent praktisk formål.

Det kunne godt være at sådan en forening ville få problemer med at
kunne låne lokaler under Folkeoplysningsloven hvis foreningen ikke
direkte har folkeoplysende aktiviteter.

Men tag den snak med kommunen før i lægger for meget tid i at sætte
konstruktionen sammen. Jeg mener at der er et forholdsvis
stort spænd af hvor strengt folkeoplysningsloven følges i forskellige
kommuner.

I loven er der et krav om at en folkeoplysende forening skal have
mindst 5 *betalende* medlemmer og der er et dokumentationskrav. Det
vil altså betyde noget arbejde hvis kommunen følger loven tæt.

--
 Peter Makholm     |                The four letter word beginning with L?
 sslug@sslug |                It's life, love, libc or lisp