Re: [LOKALT] Lokal roskilde sslug-forening for at låne lokaler

Morten Therkildsen <sslug@sslug> writes:

> Derfor har jeg kontaktet Roskilde Kommune for at høre om muligheden
> for lokalelån, internetadgang og pedel til at låse op og låse efter
> os.
>
> Dette skulle der være mulighed for, hvis vi:
> * Laver en forening med bopæl i Roskilde.
> * Vedtægter med paragraf med opløsningsform og evt. penge til almene formål,
> hvis vi opløses.
> * Herefter skal vi afholde stiftende generalforsamlig
> * Sende en ansøgning til folkeoplysningsudvalget i Roskilde kommune

Det lyder da grusomt kompliceret.  Er det derfor Danmark er så rigt på
foreninger?  Fordi kommunerne ikke tillader foreninger der arbejder
bredere end i en enkelt kommune?

> Lad mig høre hvad I har at sige til hele ideen om at lave en
> lokal-forening.

Hvis det er nødvendigt for at kunne låne lokaler, så er der vel ikke
så meget at snakke om.  Men jeg kan godt se at forholdet til SSLUG
måske kunne komplicere tingene en anelse.  Hvis I vil fortsætte
samarbejdet med/i SSLUG vil jeg foreslå at I spørger bestyrelsen om:

 + SSLUG vil være så venlige at administrere foreningens medlemsliste
   (på samme måde som SSLUG's egen medlemsliste).

 + Om foreningens medlemmer kan få adgang til SSLUG's nyhedsgrupper på
   lige fod med SSLUG's medlemmer.

(det første er en forudsætning for det andet)

Jeg mener ikke der er noget i vedtægterne der hindrer bestyrelsen i at
sige ja.  Og jeg tror heller ikke det er noget der vil give admin
noget videre ekstra arbejde (bortset fra når den nye forenings
bestyrelse har brug for en kopi af medlemslisten - og det burde ikke
være så tit).

Jacob
--
Alle Bennys citroner deler én flad grøn have. Inden jul
køber Lotte marcipan, nougat og pistacienødder. Quizzen