Lokal roskilde sslug-forening for at låne lokaler

Hej alle

Rebet strammes omkring vores ophold på Roskilde Handelsskole, derfor har
Sjørlund og jeg talt om muligheden for at låne andre lokaler.
Det kunne være på min skole, men jeg har ikke altid mulighed for at komme om
mandagen.

Derfor har jeg kontaktet Roskilde Kommune for at høre om muligheden for
lokalelån, internetadgang og pedel til at låse op og låse efter os.

Dette skulle der være mulighed for, hvis vi:
* Laver en forening med bopæl i Roskilde.
* Vedtægter med paragraf med opløsningsform og evt. penge til almene formål,
hvis vi opløses.
* Herefter skal vi afholde stiftende generalforsamlig
* Sende en ansøgning til folkeoplysningsudvalget i Roskilde kommune

Hvor kan vi evt. være?
==============
Gert Fuglesang som jeg talte med, nævnte muligheden for Kildegården som
ligger tættere på byen. Her er der internetadgang 2 M/bit som styres af
Roskilde kommune.

Gert vil kontakte evt. kontakte Jørgen Mondrup Kristensen
for at høre om vi kan lave nogen ulykker når vi kommer.

Det vil måske være en god ide, om vi har en switch, men det kan vi finde ud
af senere (men så har vi noget at bruge pengene til).

Han vil også undersøge om der er ledige lokaler på Kildegården mandag mellem
17-21, men først skal vi vel have det grundlæggende klar, som stiftende
generalforsamling mv.

Gert spurgte også interesseret til vores forening og til linux. Vi fik en
god snak om OpenOffice f.eks.

Lad mig høre hvad I har at sige til hele ideen om at lave en lokal-forening.

/Morten

--
"There are 10 types of people. Those who understand binary, and those who
don't"