Re: [LOKALT] Musik ved LinuxParty.

On Tue, 16 Sep 2003 23:37:04 +0200
Steen Asmussen <sslug@sslug> wrote:

> Jeg bytter koncerter med U2, de tillader at man optager deres koncerter, det
> samme gør Metallica. Der er sikkert også flere grupper der gør det.
>
> De optagelser er jo ikke udgivet, så du kan gå ned og købe dem i en butik og
> er derfor uofficielle.
>
> Sådanne optagelser burde kunne bruges sådan som jeg læser det, eller også må
> det ikke da det er et sceneværk?

Koda-Gramex handler ikke om optagelser men om forfatter og komponistrettigheder
det er flintrende liggyldigt hvilken optagelse der er tale om. Du skal også betale hvis du selv stiller dig op og synger og spiller (hvis ellers arangementer kan karakteriseres som afgiftpligtigt). Der skal endda betales afgift hvis et orkester spiller deres egne numre.

--
Poul-Erik Andreasen

http://www.linux-service.dk
http://www.pea.dk