Underligt ÆÅØ problem

Hej Alle,

Jeg er den lykkelige indehaver af en Linux baseret satellitmodtager(Dreambox), der også kan bruges som harddiskoptager. Jeg har også en Clarkconnect (Redhat baseret) server stående, som jeg vil bruge til at trække forskellige filer fra Db'en ud med. jeg har oprettet et par Samba shares på Db'en, og mapper mig op mod dem fra Cc'en($LANG = da_DK.iso88591).

Problemet er at de danske, og andre special tegn, ikke bliver vist korrekt. Hvis jeg derimod mapper mig op fra en anden Linux PC (Ubuntu,$LANG= en_US.UTF8), er der ikke noget problem! Ligesom der heller ikke er det, hvis jeg "browser" mig frem til sharet fra en Win PC! Der er derimod problemer med listninger af filer, hvis jeg kører SSH fra både Win & Ubuntu boxen, men visning af filer er OK...

Samba configurationen på Db'en er:

  client code page = 850
  character set = ISO8859-1
  valid chars = æ:Æ ø:Ø å:Å

Jeg har prøver forskellige kombinationer af $LANG på Cc'en, men uden held. Er nu ved at blive skaldet, og godt gammeldags fortvivlet over problemet, jeg håber at en venlig sjæl eller 2, kan hjælpe?

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Peter A Jørgensen

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2006-11-01, 02:02 CET [an error occurred while processing this directive]