Re: [LOCALE] Evt. fejl i da_DK.aff

Esben Aaberg wrote:

> i forbindelse med at jeg er i gang med at lave en lille
> programstump der laver et kvalificeret gæt på hvodan et
> ord skal bøjes, fald jeg over noget i da_DK.aff fra
> myspell-da-1.4.51 som ser ud til at være en fejl!

gerne være en perfekt klon af »dansk.aff« til Ispell.

> Under flage M som sætter konsonantfordobling og tilføjelse
> af -er, -erne, -ernes og -ers, der er der kun 2 linjer
> hvor r stå udfor, hvor der enten burde være 4 linjer eller
> burde det være en regel flag L som laver
> konsonantfordobling og tilføjelse af -ene og -enes.

Hvis jeg kigger i »dansk.aff«, så kan jeg konstatere at vi
af en eller anden grund (tastefejl?) også kun har to
'R'-regler under flaget 'M' dér.  Der er altså som sådan
ikke nogen fejl (der) i »da_DK.aff« og stavekontrollen burde
fungere helt efter bogen.  Til gengæld er kommentarerne i
filerne forkerte. ;-)

> Jeg tro ikke fejlen har den store betydning, men er det en
> fejl eller er det bare mig der ikke har set den store
> mening endnu?

Teknisk set er det ikke en fejl, men det er nok noget der
bliver rettet op på ved lejlighed.

Jacob
--
http://lego.jacob-sparre.dk/Transport/Fly/Colibri/
                            Byggevejledning til et LEGO-fly.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-11-01, 02:02 CET [an error occurred while processing this directive]